مراتى و ابن خالتها ج1

7

يوليو 21, 2010 بواسطة Admin


مراتى اسمها مروة حاجة كدة انما ايه قشطة جسمها مجرم و صدرها كبيرو طيزها
تجنن اى راجل فى الدنيا و كانت بتموت فى الجنس كانت بتدلعنى كل يوم بقمصان
النوم الجامدة اللى كانت بتجيبها و كان معندهاش مشكلة انها تتناك كل يوم فى
اى وقت و فى كل حتة فى شقتنا بس انا بمرور الايام بقت عندى مشكلة كبيرة و
هى انى بجيبهم بسرعة يادوب مجرد ماحطه فى كسها اروح منزل على طول و اسيبها
مخنوقة و محرومة و مش عارفة تشبع حرمانها ازاى حاولت بكل الطرق اعالج نفسى
لكن مفيش فايدة و هى بقت محنوقة جدا منى و نفسها فى حد يطفى نار كسها
العطشان و بعد كدة حسيت بحرمانها ده بيظهر بصورة محتلفة . كنا لما نيجى
نركب المواصلات الاقيها بتبص على ازبار الرجالة اوى و تسرح فيها و الاكتر
من كدة انها مش بتتضايق لو راجل عدى من وراها و لزق في طيزها و انا بقيت
حاسس انى مش متضايق من الموضوع ده و كنت عايزها تشبع حرماها علشان تقصيرى
معاها حتى لو كان مع راجل غريب
و جينا فى الصيف اللى فات قررت اننا نروح المصيف السنوى بتاعنا كالعادة و
كنت بروح راس البر على طول انا و هى و بس لكن المرة دى لقيتها بتقولى ان
خالتها نفسها تيجى معانا المرة دى و خالتها دى ست لسانها وسخ اوى و كانت
بتحب مراتى اوى و كان نفسها تجوزها ابنها لكن محصلش نصيب و ابن خالها ده
شاب صايع شوية و بتاع نسوان و كان هايموت على بنت خالته اللى هى مراتى
المهم انها قالتلى ناخد خالتها معانا فلتلها مفيش مشكلة قالتلى بس ممكن لو
توافق عصام ابنها هاييجى معانا وقتها حسيت ان الموضوع فيه انً و خالتها مش
ناوية تجيبها لبر المهم وافقت انا علشان مزعلهاش و قلتلها ماشى و فعلا
روحنا انا و مراتى و خالتها و ابن خالتها و خدنا شقة هناك كانت اوضتين و
صالة و كل اوضه فيها سرير واحد كبير على اساس ان انا و مراتى فى اوضة و
خالتها و ابن خالتها فى الاوضة التانية و لما وصلنا رتبنا حاجتنا و بدأ كل
واحد يغير هدومه و طبعا مراتى كانت متعودة فى المصيف انها تلبس على راحتها
اوى يعنى تلبس شورتات قصيرة و بديهات حمالات و غالباً من غير سنتيان , و
طبعا اول مالبست اول طقم و خرجت من الاوضة ابن خالتها بحلق و فتح بقة و زبه
وقف زى العمود و كان جرىء معاها لدرجة انه اتكلم قدامى و قالها انتى
احلويتى اوى يا بنت خالتى و هى ردت عليه بشرمطة و قاتله و انت بقيت شقى اوى
يا عصام و طبعا امه كانت مبسوطة اوى من اللى بيحصل ده و نفسها اوى ان عصام
ابنها ينيك مراتى و وبعد كدة حصل انى كنت معدى على باب الاوضة لقيت مراتى و
خالتها بيتكلموا و كان بيدور بينهم الحوار ده
خالتها : بت يا مروة ايه الحلاوة دى يا بت ده جسمك زى الملبن خسارة يضيع مع
الخول بتاعك ده
مروة : يووه بقة يا خالتى متكسيفينيش و سيبينى فى اللى انا فيه
خالتها : مالك يا بت احكيلى هو انتى مش مبسوطة مع جوزك ولا ايه يا بت
مروة : جوزى !! ده بقة زى اخويا
خالتها : يا نهار اسود انتى عايزة تقوليلى يا بت انه مش بيشبعك و يطفى نار
كسك المربرب ده
مروة : يا خالتى ده مش بيلمسنى غير خمس دقايق بس و يشطب بعد كدة
خالتها : يا روح خالتك ماهو لو كنتى سمعتى كلامى و خدتى ابن خالتك حبيبك
كان زمانك شبعانة و غرقانة فى العسل معاه
مروة : خلاص يا خالتى ايه اللى حصل حصل و ادينى دلوقتى بندم ندم عمرى على كدة
خالتها : هو ايه اللى خلاص يا روح خالتك ماهو عصام موجود قدامك و هيتجنن
عليكى و على جسمك الملبن ده
مروة : صحيح يا خالتى عصام لسة معجب بيا اوى كدة
خالتها : يا بت انتى مشوفتيهوش و هو عينه هتطلع على بزازك و انتى ماشية
قدامه ده انا خدت بالى من زبره و هو واقف اصلك متعرفيش زبر عصام ابنى ده
انا بحميه بنفسى و عارفة الكنز اللى بين رجليه
مروة : بس يا خالتى عيب الكلام ده بقة
خالتها : يابت يا لبوة يعنى بذمتك انتى برضه مش هتتجننى على زبه و نفسك انه
ينيكك و يشبع كسك المولع ده
مروة : يا خالتى انا هاموت على عصام بس اعمل ايه و كمان ده جوزى معايا
عايزانى اعمل ايه يعنى
خالتها : لأ سيبى الموضوع ده على خالتك و حياة خالتك لاخلى عصام يعوضك عن
كل الحرمان ده و تنامى فى حضنة الليلة دى
انا سمعت الحوار ده و حسيت ان زبرى هينفجر من الهيجان و بقيت مش قادر ابطل
اتخيل ان عصام بينيك مراتى و هى بتصرخ من حلاوة زبه فى كسها
بعد كدة بدات تخطط ام عصام للموضوع ده و فى نفس اليوم بعد الضهر قررت انزل
اجيب عشا لينا كلنا و سيبت عصام و امه و مراتى معاهم و لما نزلت هما فاكرنى
انى هتاخر عليهم بس انا جبت العشا بسرعة و روحت و فتحت باب الشقة و هما
ماخدوش بالهم انى دخلت و بصيت من بعيد على اوضتنا لقيت عصام و امه و مراتى
معاهم و فوجئت باللى بيحصل ده :
مروة قاعدة و خالتها بتقولها بت يا مروة مش هتورى خالتك الحاجات اللى
جبتيها من السوق امبارح
مروة : ماشى يا خالتى بس مش دلوقتى علشان بس عصام قاعد
خالتها : ايه يا بت انتى هتتكسفى من ابن خالتك ده و انتوا صغيرين كنت
بحميكم مع بعض و كنتوا بتقفوا انتوا الاتنين عراينين قدامى دلوقتى بقيتى
تتكسفى يا ممحونة
مروة : يا خالتى بس عيب بقة الكلام ده عصام قاعد
عصام : ايه ياما هى ايه الحاجات ايه اللى جابتها مروة و مش عايزة توريهالى
خالتها : بنت خالتك جابت شوية قمصان نوم على كام كمليزون و شوية سنتيانات و
كلوتات بس ايه تهيج اجدع راجل فيكى يا مصر
مروة : كدة برضه يا خالتى طب انا زعلانة منك
خالتها : يا ختى يا كس امك طب و حياة خالتك هاتطلعي الحاجات دى توريهالى
انا و عصام و كمان هتقيسيها علشان نشوفها على جسمك الحلو ده
عصام : ايوة مروة و حياتى عندك تورينى الحاجات الحلوة دى
مروة : طيب بس لو جوزى جه هاشيلهم على طول
خالتها : يالا يا بت اتلحلحى كدة و قومى هاتى الحاجة
قامت مراتى و فتحت الدولاب و طلعت الحاجات اللى اشتريتها امبارح و كلها
حاجات تهيج الحجر منها سنتيان شفاف خالص و كلوت فتلة يادوب يدارى فتحة كسها
بص عصام عليهم و اتجنن و قالها دول اكيد هياكلوا من جسمك حتة راحت امه
قايلة لمروة يالا يا بت يا مروة قيسى الطقم ده
مروة : يا لهوى يا خالتى ملقيتيش غير الطقم ده ده انا لو لبسته كأنى عريانة
خالص مينفعش البسه قدام عصام ابدا
خالتها قربت من ودنها و قالتلها بهمس : يا بت متضيعيش الفرصة دى ده الواد
عصام زبره قايم و هايموت عليكى هيخليكى تدوقى النيك بجد مش زى اللى شفتيه
مع العرص جوزك
مروة : ماشى يا خالتى بس يا عصام وحياتك تبطل شقاوة علشان انا عارفاك
عصام : حاضر يا بنت خالتى و حياتك هاقعد ساكت و رجع وطى صوته قوى و كمل :
بس زوبرى هو اللى هيتكلم
دخلت مراتى الحمام و قلعت كل هدومها و لبست السنتيان و الكلوت اللى ممكن
يخلوا اقوى راجل فى العالم ينهار قدامه
و طلعتلهم و هى مكسوفة شوية
خالتى شهقت و ضربت بايديها على صدرها و قالت ك يخرب عقلك يا بت ده انتى
طلعتى حكاية ايه بت الصدر ده و لا السوة بتاعك اتدورى كدة يا لهوى دى طيزك
هيجتنى انا شخصيا , واد يا عصام ايه رأيك فى بنت خالتك ؟ ايه واد مبلم كدة
ليه جاتك نيله ده انت عرقت و حالتك بقت بالبلا , شفتى عملتى ايه فى الواد
يا بت يا مروة
مروة : خلاص بقة يا خالتى انا هقوم البس هدومى
خالتها : تلبسى ايه يا بت حد يقلع الطقم الحلو ده بقولك ايه انا هاقوم
اعملكوا شاى علشان انا نفسى اشرب شاى قوى
مروة : لأ يا خالتى انا هاقوم اعمله
خالتها : لأ يا روح خالتك خليكى انتى مع عصام ده انتوا محتاجين لبعض واى “
و هى بتمصمص فى شفايفها “
قامت خالتها و خرجت من الاوضة و دخلت المطبخ
مروة : ايه يا عصام مالك بتبص على صدرى اوى كدة ليه مش هتبطل الشقاوة دى بقة
عصام : انتى جسمك محصلش و انا هاموت عليكى يا مروة مش قادر امسك نفسى
مروة طيب انا ممكن ارجع البس هدومى علشان تمسك نفسك
عصان ممكن اخليكى تغيرى هدومك بشرط
مروة : ايه هو ؟
عصام : انك تغيرى هدومك هنا قدامى
مروة بس اوعدنى انك تبطل شقاوة
” مروة مراتى كانت متاكدة جا ان عصام مش هيسيبها بس هى كانت بتولعه اكتر و
اكتر و كانت نفسها فيه اكتر منه كمان “
مروة : ممكن يا عصام تفكلى حمالة السنتيان من ورا
عصام : امرك يا قلبى و راح مد ايده و بالراحة اوى فك السنتيان لمراتى اللى
كانت مغمضة عنيها و كسها غرقان من عشل شهوتها
و بعد مافك السنتيان و نزل حمالاته راح محاوطها بايده من ورا و مسك صدرها
بكل رقة و وقتها مروة كانت سلمت نفسها خالص
مروة : لأ يا عصام بلاش علشان خاطرى و حياتى عندك ,علشان خاطرى بلاش حد
يشوفنا و النبى يا عصام انا مش قادرة يا عصام بس بقة انا دوخت منك
عصام : مش قادر يا مروة بزازك ملبن اوى و انا مش قادر امنع نفسى انى امسكهم
بايديا
مروة : طب كفايه كدة يا عصام انت مش مسكتهم شوية خلاص بقة
عصام : لأ لسة انا عايز ارضع منهم نفسى ارضع من حلمة بزازك دلوقتى و احسك
بطعمهم
مروة : يالهوى على كلامك يا عصام انا كدة هاموت منك
عصام : يالا بقة مش هتخلينى ارضع من بزك
لفت مروة و اديت وشها لعصام و راحت ماسكة بز من بزازها كانها ام هترضع
ابنها و قربته من بق عصام اوى
مروة : بزازى كلها ليكى ارضع منها زى مانت عايز
هجم عصام على بزاز مراتى و فضل يا كل فى حلمة بزها و كان جعان اوى ليهم
مروة : آآآآآآآآآآآآآآآآآآه يا عصام مش قادرة حرام عليك انت بترضع من بزى
ولا بتاكله ! ارحمنى انا مش قدك آآآآآآآآآآآآه يا حبيب قلبى حلمة بزى كلها
فى بقك كفاية ارجوك هريت بزازى
عصام : انا لسة مشبعتش منه ده مالوش حل
مدت مروة ايدها علشان تحطها على زبر عصام اللى كان خلاص قرب يوصل لسقف
الاوضه من كتر انتصابه
مروة و هى بتحسس على زبره الواقف : يالهوى ده انت تعبان اوى يا عصام اخص
عليا انا تعبتك اوى كدة
عصام : اوى يا مروة و نفسى تريحينى بقة
و راح قلع الشورت و بقه زبره الكبير واقف قدام عين مراتى اللى هجمت عليه و
فضلت تمص و تاكل فيه و تقول يا نهارى على حلاوة زبرك ياعصام بقة معقولة انا
كنت محرومة من زبرك الحلو ده
بعد مامصت زبره رماها عصم على السرير و راح مقلعها الكلوت الى مكانش ليه
لازمة اساسا و نزل بشفايفه على كسها يلحس فى زنبورها و يعضعض فيه و هى كانت
بتصرخ و تقوله : آآآآآآآآآآآآه كمان يا عصام كسى مشتاق ليك اوى اهرى كسى
طفى ناره قطع كسى بسنانك مش قادرة , الحقينى يا خالتى عصام بيقطع فى كسى
عصام بينيكنى بلسانه مش قادرة يا خالتى هاموت منه و من لسانه اللى بيلعب فى
زنبورى
عصام قام وققف على ركبه و راح ماسك زبره و حطه على شفايف كسها و قعد يدعك
من برة و هى بتقوله : يالا يا عصام دخله بقة كفاية حرام عليك انت كدة
بتموتنى اكتر يالا دخله بقه فى كسى , كسى عايز ياكل زبرك اكل
عصام سمع الكلام ده و هاج اكتر و راحل مرة واحد مدخله كله فى كس مروة مراتى
راحت مروة مصرخة : آآآآآآآآآآآآآآآآآآآآه زبرك جامد اوى يا عصام
تعالى يا خالتى شوفى ابنك و هو بيقطع كسى بزبره تعالى شوفيه و هو بينكنى فى
كسى من جوة
تعالى يا جوزى يا خول شوف الرجالة اللى بتنيك بجد يا لهوىىىىىىىىىىىىى
تعالى يا جوزى شوف مراتك بتتناك من راجل بحق و حقيق
عصام كان شغال زى المكنة و حس انه هيجيبهم و كان لسة هيطلع زبره بس هى
مسكته من طيزه و شدته اكتر ليها و قالتله : اوعى تطلعه خليك و نزل لبنك جوة
كسى عايز احس بلبنك السخن فى كسى من جوة عايزاك تحبلنىىىىىىىىىىى عايز اجيب
عيل منك يا عصااااااااام متحرمنيش من لبنك الحلو ده
عصام سخن اكتر و راح مصرخ و زبره انفجر بحمم من اللبن السخن جوة كس مراتى و
مراتى صوتت آآآآآآآآآآآآآه لبنك سخن مولع بيلسوع كسى و راحت خدت عصام فى
حضنها و ضمته اوى لصدرها و فضلت تبوس فى شفايفه و تقوله انت من النهاردة
جوزى و حبيى و عشيقى و انا مراتك و عشيقتك و شرموطتك و منيوكتك انا تحت
امرك يا عصام و هاعملك اللى انت عايزه بس اوعى تبعد عن حضنى ابدا و راحوا
الاتنين فى النوم من كتر التعب و انا برضه كنت هاقع من طولى من كتر ماحلبت
فى زبرى و انا بتفرج عليهم و غرقت الارض من تحتى لبن

7 أفكار على ”مراتى و ابن خالتها ج1

  1. بوب قال:

    ونعم الخولنة ويا تري مراتك مستنية معاك ليه

  2. ahmed قال:

    ممكن اى سيده محرومه نيك
    اى فتاه ممحونه و هيجانه
    كلمينى على الايميل
    a_hosni34@yahoo.com
    مستنيكى لحتى امتع كسك و طيزك
    الحس كسك و ارضع زنبورك و امص حلماتك
    انيك كسك و طيزك
    لو حابه كلمينى
    مستنيكى

  3. محمد العاشق قال:

    هاااااااااااى انا شاب مصر مقيم فى السعودية حالين الى تبغة علاقة جنسية فى سرية تامة تامة تامة تامة تامة انا ديمن منتظر الحريم والبنات على الجوال والاميل بتاعى وبنات وحريم وبس لو سمحتم لاكن انا ما بتاع رجال او شباب وما احد يتواصل معاية من الرجال خالص لو سمحتم وهذا الاميل بتاعى الى الحريم والبنات وبس رجال لالالالا والف لالالالالالا لو سمحتم medoandena@yahoo.com
    (meoanddena@skpe) 00966536547437

  4. bedo قال:

    السكايب بتاعى للسيدات والبنات المحرومات اللى عايزة تتمتع انا فى الانتظارabdelhamid.ahmed19

  5. bedo قال:

    abdelhamid.ahmed99@yahoo.comاى بنت عايزة تتناك تكلمنى على الايميل ونتفق

  6. Ahmed Medo قال:

    لكل بنت ممحونة وهايجة وعايز تتناك فى سرية وجديو وامان تتصل 01010223953

  7. ahmed قال:

    ما أشنع الفاحشة التي أجمعت الأمم على قُبحها
    ما أقبح الفاحشة التي استقبحها وأبغضها حتى الحيوان البهيم
    وإننا عندما نريد تحقير اليهود نقول : إخوان القردة !
    فماذا كان من خبر القِـردَة ؟

    قال عمرو بن ميمون الأودي : رأيت في الجاهلية قِردةً اجتمع عليهما قِرَدة ، قد زَنَت فرجموها ، فرجمتهما معهم . رواه البخاري .

    وفي رواية :
    قال عمرو بن ميمون : كنت في اليمن في غنم لأهلي وأنا على شرف ، فجاء قرد مع قردة ، فتوسد يدها فجاء قرد أصغر منه فغمزها ، فسلّـت يدها من تحت رأس القرد الأول سلاًّ رقيقا وتبعته ، فوقع عليها وأنا انظر ، ثم رجعت فجعلت تدخل يدها تحت خد الأول برفق ، فاستيقظ فزعا فشمها فصاح ، فاجتمعت القرود ، فجعل يصيح ويومىء إليها بيده فذهب القرود يمنة ويسرة فجاءوا بذلك القرد اعرفه فحفروا لهما حفرة فرجموهما فلقد رأيت الرجم في غير بني آدم .

    إن قبح الزنا على مـر الأجيال ، وعلى طول تاريخ الأمم هو المتعيّن .
    ويدل على ذلك أن مريم عليها السلام لما جاءت بابنها تحمله ، ولم تكن ذات زوج أنكروا ذلك عليها بقولهم : ( يا أُخْتَ هَارُونَ مَا كَانَ أَبُوكِ امْرَأَ سَوْءٍ وَمَا كَانَتْ أُمُّكِ بَغِيًّا )

    فلما كانت من بيت عُرِف بالطهر والعفاف أنكروا عليها ما جاءت به .
    ولو كانت أمها تعرف بالفعل المشين أو كان أبوها رجل سوء لما استكثروا ذلك عليها .
    فلا أبوها امـرأ سوء ، وما كانت أمها بغيا .

    أما هذه الفاحشة فقد جمعت المساوئ ، ولذا اتفقت الأم على قبحها

    وأما مساوئ هذه الفاحشة ، فمنها :

    الأول : أن الزنا دَين مردود على صاحبه

    قال الإمام الشافعي – رحمه الله – :

    عفوا تعف نساءكم في المحْرَمِ = وتجنبوا مالا يليق بمسلم
    إن الزنا دين إذا أقرضته = كان الوفا من أهل بيتك فاعلم
    من يزنِ في قوم بألفي درهم = في أهله يزنى بربع الدرهم
    من يزنِ يُزنَ به ولو بجـداره = إن كنت يا هذا لبيب فافهم
    ياهاتكا حُرَمَ الرجال وتابعا = طرق الفساد عشت غيرَ مكرم
    لو كنت حُراً من سلالة ماجدٍ = ما كنت هتاكاً لحرمة مسلمِ

    ويُروى أن رجلا أوصى ابنه عندما أراد الابن السفر ، فقال لـه : احفظ أختك ، فاستغرب الابن من هذه الوصية وهو يريد أن يسافر ويبتعد عن أخته ، فمضت الأيام ، فرأى الأب ساقي الماء يقبل ابنته ، فلما عاد الابن قال لـه أبوه : ألم أقل لك احفظ أختك . قال وما ذاك ؟ قل له : دقـة بدقّـة ، ولو زدتّ لزاد السقا .

    الثاني : عِظم عقوبة الزنا
    ليتأمل الشاب هذه الفاحشة قبل أن يسافر ، وما رتّب الله عليها من عقوبة .
    فقد سمّى الله الزنا فاحشـة ، فقال : ( وَلاَ تَقْرَبُواْ الزِّنَى إِنَّهُ كَانَ فَاحِشَةً وَسَاء سَبِيلاً )

    قال ابن القيم : جعل الله سبحانه وتعالى سبيلَ الزنا شرَّ سبيل ، فقال تعالى : ( وَلاَ تَقْرَبُواْ الزِّنَى إِنَّهُ كَانَ فَاحِشَةً وَسَاء سَبِيلاً )
    فأما سبيل الزنا فأسوأ سبيل ، ومقيل أهلها في الجحيم شرّ مقيل ، ومستقر أرواحهم في البرزخ في تنور من نار يأتيهم لهبها من تحتهم ، فإذا أتاهم اللهب ضجوا وارتفعوا ، ثم يعودون إلى موضعهم فهم هكذا إلى يوم القيامة ، كما رآهم النبي صلى الله عليه وسلم في منامـه ورؤيا الأنبياء وحيٌ لا شك فيها .
    وقال أيضا : مفسدة الزنا من أعظم المفاسد ، وهى منافية لمصلحة نظام العالم في حفظ الأنساب وحماية الفروج ،وصيانة الحرمات ، وتوقِّي ما يُوقع أعظم العداوة والبغضاء بين الناس .
    وقال : ثم أخبر عن غايته بأنه ساء سبيلا ، فإنه سبيلُ هلكة وبوار وافتقار في الدنيا ، وسبيل عذاب في الآخرة وخزي ونكال . اهـ .

    وإن من أعظم ما يردع النفوس عن التمادي في غيّها ، وعن التهاون في أمر هذه الفاحشة التي عمّت أن يتذكر المسلم والمسلمة عقوبة الزناة والزواني .
    فقد روى البخاري من حديث سمرةَ بنِ جندب قال : كان النبي صلى الله عليه وسلم إذا صلى صلاة أقبل علينا بوجهه فقال : من رأى منكم الليلة رؤيا . قال : فإن رأى أحد قصها ، فيقول ما شاء الله فسألَنَا يوما ، فقال : هل رأى أحد منكم رؤيا ؟ قلنا : لا . قال : لكني رأيت الليلة رجلين أتياني فأخذا بيدي فأخرجاني إلى الأرض المقدسة – فَذَكَرَ أشياء – ثم قال : فانطلقنا إلى ثقب مثل التنـور أعلاه ضيق وأسفله واسع يَتوقّـد تحته نارا ، فــإذا اقتـرب ارتفعوا حتى كاد أن يخرجوا ، فإذا خمدت رجعوا فيها ، وفيها رجال ونساء عراة .
    وفي رواية قال : فأتينا على مثل التنور ، فإذا فيه لغط وأصوات . قال : فاطّلعنا فيه فإذا فيه رجال ونساء عراة ، وإذا هم يأتيهم لهب من أسفل منهم فإذا أتاهم ذلك اللهب
    ضوضوا . قال قلت لهما : ما هؤلاء قال : قالا لي : هؤلاء الزناة والزواني .

    الثالث : أن الزنا – أجارك الله – من أقبح الذنوب .
    قال ابن القيم : ويكفي في قبح الزنا أن الله سبحانه وتعالى مع كمال رحمته شَرَعَ فيه أفحش القتلات وأصعبها وأفضحها ، وأمر أن يَشهد عباده المؤمنون تعذيب فاعله ، ومِنْ قُبْحِه أن الله سبحانه فَطَرَ على بغضه بعض الحيوان البهيم الذي لا عقل لـه ، كما ذكر البخاري في صحيحه عن عمرو بن ميمون الأودي قال : رأيت في الجاهلية قردا زَنَـا بقردة فاجتمع عليهما القرود فرجموهما حتى ماتا ، وكنت فيمن رجمهما . اهـ .

    الرابع : أن الزنا قبيح من الشاب الذي لـه صبوةٌ وشهوة تغلبه ، فكيف به من الشيخ الكبير ، ولذا قال عليه الصلاة والسلام : ثلاثة لا يكلمهم الله يوم القيامة ولا يزكيهم ولا ينظر إليهم ولهم عذاب أليم : شيخ زان ، وملك كذاب ، وعائل مستكبر . رواه مسلم . وماذلك إلا لأن دواعي هذه الأشياء غير موجودة لدى هؤلاء .
    وقد ميّز الله الإنسان عن البهائم العُجم بالعقل السليم الذي يدرك به الخير من الشر فمن غلبته شهوته حتى غلَبَت عقله فهو كالبهيمة .

    قال شيخ الإسلام ابن تيمية : البهائم لها أهـواء وشهـوات بحسب احساسها وشعورها ، ولم تؤت تمييزا وفرقانا بين ما ينفعها ويضرها ، والإنسان قد أوتيَ ذلك ، ولهذا يُقال : الملائكة لهم عقول بلا شهـوات ، والبهائم لها شهـوات بلا عقـول ، والإنسان لـه شهوات وعقل ، فمن غلب عقلُه شهوته فهو أفضل من الملائكة أو مثل الملائكة ، ومن غلبت شهوتُه عقله فالبهائم خير منه . انتهى كلامه – رحمه الله – .
    وقال : وليس المراد بالشرع التمييز بين الضار والنافع بالحس ، فإن ذلك يحصل للحيوانات العُجم ، فإن الحمار والجمل يميّـز بين الشعير والتراب ، بل التمييز بين الأفعال التي تضر فـاعلهـا في معاشـه ومعـاده … ولولا الرسالـة لم يهتد العقل إلى تفاصيل النافع والضار في المعاش والمعاد ، فمن أعظم نعم الله على عباده وأشرف مِنّة عليهم أن أرسل إليهم رسله ، وأنزل عليهم كتبه ، وبيّن لهم الصراط المستقيم ولولا ذلك لكانوا بمنـزلة الأنعام والبهائم بل أشر حالاً منها ، فَمَنْ قَبِلَ رسالة الله واستقام عليها فهو من خير البرية ، ومن ردّها وخرج عنها فهو من شر البرية ، وأسوأ حالا من الكلب والخنـزير والحيوان البهيم .

    الخامس : أن الزنا من الفواحش التي كثرت وعمّت ، وفشت بسببه الأمراض والأوجاع .
    مثّل لنفسك موقف ذلك الشاب الذي عـاشر بغيّـاً في بعض دول الكفر ، فلما أصبح بحث عن تلك البغي في كل مكان ، فلم يجدها كما لم يجد لها أثرا سوى أنها كتبت على المرآة عبارة ( مرحبا بك عضوا جديدا في نادي الإيدز ) فانهارت قوى ذلك الشاب .

    ويدّعي بعض الشباب أن تلك الدول تحرص على سلامة البغايا !

    فأقول : إن هذا لشيء عجاب !
    وهل يريد أن يقولوا إن البغـايا لديهم مصابات بأمراض خطيرة فتاكـة ، فيُعرض عنهم طلاب الفاحشة ؟

    هم لا يهمهم سوى ما يحمله الشاب من مال ، وما عداه من صحة أو جمال أو مكانة فلا تهمهم .

    ومن ابتُلي بالأسفار المحرمة فعليه أن يقرأ في الكتب والأبحاث التي تناولت أضرار ذلك الفعل المُحرّم

    فكم هي الأمراض التي خلّفها ويُخلّفها الزنا وارتكاب الفواحش ؟
    ألم يقُل النبي صلى الله عليه على آله وسلم : يا معشر المهاجرين خمس إذا ابتليتم بـهِن وأعوذ بالله أن تدركوهن :
    لم تظهر الفاحشة في قوم قط حتى يعلنوا بها إلا فشا فيهم الطاعون والأوجاع التي لم تكن مضت في أسلافهم الذين مضوا . ذم ذكر بقية الخصال . رواه ابن ماجه وغيره ، وحسّنه الألباني .

    وقد نشرت صحيفة الوطن في العدد 165 الصادر في 18 من شهر ذي الحجة من عام 1421 هـ تقريرا نقلته عن منظمة الصحة العالمية عن طاعون العصر عن ( الإيدز ) – حماكم الله -
    وقد جاء فيه ما يُذهل القارئ والسامع ، وما فيه رادع لكل من تسوّل لـه نفسه العبث .
    فمن ذلك :
    أن المملكة هي أقل الدول انتشارا للمرض في الشرق الأوسط وشمال أفريقيا ومع ذلك ذكرت الصحيفة أن في المملكة 1100 مصاب ، ولا حول ولا قوة إلا بالله .
    وأن في العالم إصابة في كل ستّ ثوان ، ووفاة كل أحد عشر ثانية .
    وأن حالات الإصابة تكثر في الصيف أو في نهاية الصيف .
    وقُدِّر أن عدد المعايشين للإيدز في العالم والعدوى بالفيروس وصل إلى 34.3 مليون شخص خلال العام ما قبل الماضي – حسبما ذكرت الصحيفة – .
    وفي نفس العام قُدِّر أن 5.4 ملايين حالة حديثة قد وقعت .
    ومع نهاية العام نفسه – كما تقول الصحيفة – بلغ عدد الوفيات الناجمة عن مرض الإيدز منذ ظهور الوباء بلغ 18.8 مليون وفاة .
    ويُقدّر عدد حـالات الوفـاة للعام المنصرم بثلاثة ملايين حالة وفاة بسبب المرض المذكور .
    وبلغ عدد اليتامى بسبب الوفاة حتى نهاية العام الماضي 13.2 مليون .
    وأجرت الصحيفة عددا من اللقاءات مع بعض المرضى فكانوا لا يظهرون أسمائهم فضلا عن أن يسمحوا بظهور صورهم ، فهذا – عياذا بالله عبرةً لا شماتة – جزء من الخزي الذي تبعهم في الدنيا قبل الآخرة ، إلا أن يتوبوا .
    كما أجرت الصحيفة لقاءات مع بعض النساء ممن ابتلين بهذا المرض نتيجة الزواج بأشخاص لهم ماض عريق في الأسفار المحرمة !

    أخي الشاب :
    إذا راودتك نفسك أو حدثتك بارتكاب ما حرّم الله فخوّفها بالله
    فإن لم ترتدع فخوّفها بالخوف من أن يكون القضاء من أهلك ومحارمك
    فإن لم ترتدع فخوّفها بالأوجاع والأمراض التي تفتك بالناس

    وعليك بالدعاء واللجوء إلى الله والتضرّع والانطراح بين يديه

    فقد كان نبيّـك صلى الله عليه على آله وسلم يُكثر أن يقول : يا حيّ يا قيّوم برحمتك أستغيث .

    وكان يقول : دعوات المكروب : اللهم رحمتك أرجو فلا تكلني إلى نفسي طرفة عين ، وأصلح لي شأني كله . لا إله إلا أنت .

    ولتعلم أنك إن وُكِلتَ إلى نفسك وُكِلت إلى ضعف وعجز وعورة

    فتبرأ من حولك وقوتك ، إلى حول الله وقوّته .

    وهذا من معاني لا حول ولا قوة إلا بالله .

    والله أسأل أن يحفظك بحفظه ، وأن يُجنِّبنا وإياك الفواحش ما ظهر منها وما بطن .

    وتذكر ألف مرّة قبل أن تواقع المعصية أن الله مُطّلع عليك

أضف تعليق

إملأ الحقول أدناه بالمعلومات المناسبة أو إضغط على إحدى الأيقونات لتسجيل الدخول:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. تسجيل الخروج / تغيير )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. تسجيل الخروج / تغيير )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. تسجيل الخروج / تغيير )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. تسجيل الخروج / تغيير )

Connecting to %s

الزوار

Flag Counter

مع من تريد ان تقيم علاقة جنسية

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 5,641 other followers